Banner

duminică, 14 decembrie 2014

Comertul pe internet- risc sau mentalitate

Românii cauta pe internet exact ce nu pot cumpara din magazine sau nu gasesc în alta parte: produse ieftine, locuri de munca, preturi mici, rezonabile, câstiguri de orice fel, iar tendinta generala este aceea de a vinde, nu de a cumpara. Temerarii, care cumpara, totusi, sunt putini, în raport cu numarul covârsitor al cumparatorilor clasici, dar numarul lor este în crestere. Produsele pe net, dupa cum stim, sunt mai ieftine, de obicei, decât cele din magazine, cu aprope 40%, oferind, în plus, celor care cumpara posibilitatea compararii produsului ( sub aspectul pretului, calitatii, diversitati) simultan în zeci de magazine online si alegerii celui mai ieftin produs, fara rabat de la calitate, cea ce nu- i putin lucru. Pe lânga prezentarea video, simultana, în zeci de locatii, magazinele online înlesnesc primirea marfii acasa, prin curieri, scutind cumparatorul de efortul deplasarii, enervarii si transportului, lucru apreciat de cei mai comozi sau de catre cei cu servicii care nu le permit acest lucru. De asemenea, vânzatorul acorda un termen ( uneori pâna la 30 de zile) pentru restituirea produsului ( cu restituirea contravalorii acestuia) în cazul în care produsul este cu defecte sau nu este pe gustul cumparatorului. Prin urmare, nu exista nici un risc în achizitionarea marfii de pe internet, neîncrederea datorându-se, în principal, deprinderii milenare a omului ( în special, a femeii) de a pune mâna pe produs, de a-l vedea cu ochii sai, de as face o preocupare din activitatea spinoasa de a cumpara, cu toate hibele sale, care sunt specifice speciei. Mentalitatea românului, încetatenita de-lungul timpului la scara nationala, pare sa fie singurul impediment în calea achizitionarii de pe internet, alaturi de cardul de cumparaturi, care elimina banul ( banul fizic ) din circuitul firesc al comertului, iar situatia creata de acest mijloc de plata abstract nu pare sa fie înca pe gustul celor ( nascti în alta epoca), deprinsi cu plata conventionala ( atâtia bani, atâta peste!). Dincolo de mentalitati, de reflexe, de temeri, comertul online cunoaste o crestere exploziva, depasind barierele statale, devenid planetar, unificator, egalizator, detasându-se de departe într-un altfel de comert, comertul viitorului.
Sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu